Αναζήτηση στο Goddess.gr

Τα καλύτερα υποκατάστατα γάλακτος στην κουζίνα για τη νηστεία και τη vegan διατροφή

  • 3
  •  
  •  
  •  
    3
    Shares

Το γάλα είναι ουσιαστικό μέρος μια υγιεινής διατροφής κι ίσως αυτό που σου λείπει περισσότερο σε περιόδους νηστείας. Από την άλλη, μπορεί να είσαι κι εσύ ανάμεσα στα άτομα του πληθυσμού που έχουν δυσανεξία στη λακτόζη. Τα νέα είναι καλά κι αυτό διότι ευτυχώς υπάρχουν αρκετά υποκατάστατα γάλακτος, το ίδιο θρεπτικά και υγιεινά για να μη στερηθείς καθόλου. Ρίξε τα στον καφέ και τα ροφήματα, φάε πρωινό κουάκερ και φτιάξε όλα τα αγαπημένα σου γλυκά κι αλμυρά φαγητά χρησιμοποιώντας τα παρακάτω υποκατάστατα.

Γάλα σόγιας: Τέλειο για μπεσαμέλ και άλλες συνταγές

Πλούσιο σε βιταμίνες D, B12, B2 και ασβέστιο, το γάλα σόγιας περιέχει πρωτεϊνη σε αντίστοιχη ποσότητα με το αγελαδινό γάλα δίνοντας στον οργανισμό ενέργεια για όλη την ημέρα. Το μόνο μειονέκτημα θα μπορούσε να θεωρηθεί η γεύση που ίσως κάποιους τους ξενίσει. Μπορείς να το πιείς σκέτο, να φτιάξεις σμούθις ή ακόμη και νηστίσιμη μπεσαμέλ για ένα παστίτσιο λαχανικών χωρίς ίχνος γάλακτος!

Γάλα αμυγδάλου: Προτίμησέ το κρύο

Η φυσικά γλυκιά του γεύση από μόνη της του δίνει πλεονέκτημα σε σχέση με άλλα υποκατάστατα. Το μειονέκτημά του είναι πως αλλοιώνεται αν θερμανθεί οπότε δεν το προτιμάμε σε συνταγές. Ωστόσο, μπορείς να το απολαύσεις άνετα στην κρύα του μορφή με δημητριακά, smoothies ή και σκέτο.

Γάλα ρυζιού: Φτιάξε πουτίγκα και γλυκά

Πλούσιο βιταμίνες D, B12 και ασβέστιο, είναι μια πολύ καλή επιλογή ενώ σε σχέση με άλλα υποκατάστατα γάλακτος έχει τις μικρότερες πιθανότητες να προκαλέσει αλλεργικές αντιδράσεις. Είναι μια πολύ καλή επιλογή για συνταγές γλυκών και μπορεί άνετα να χρησιμοποιηθεί στη ζαχαροπλαστική, όχι όμως τόσο για αλμυρές συνταγές. Δοκίμασε να φτιάξεις μια τέλεια πουτίγκα με γάλα ρυζιού ή κι ένα ρυζόγαλο.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: Εύκολη πουτίγκα σοκολάτας (και 3 παραλλαγές)

Γάλα καρύδας: Τροπική γεύση στα γλυκά και τα smoothies

Με λεπτή υφή και γεύση το γάλα καρύδας είναι κι αυτό ένα υπέροχο υποκατάστατο γάλακτος για το μαγείρεμα. Απίστευτα θρεπτικό με βιταμίνη Β12, βιταμίνη D και ασβέστιο και πάνω από όλα υπέροχη γεύση καρύδας. Ταιριάζει σε συνταγές γλυκών ενώ δίνει απίστευτη γεύση στα smoothies .