Αναζήτηση στο Goddess.gr

Παιδί και διατροφή: Ο κανόνας των τεσσάρων Π

  • 5
  •  
  •  
  •  
    5
    Shares

Η ισσοροπημένη και σωστή διατροφή ενός παιδιού βασίζεται στο τετράπτυχο των τεσσάρων Π. Η ποικιλία των τροφών, η σωστή ποσότητα του φαγητού, η καλή ποιότητα αλλά και ο προγραμματισμός των γευμάτων είναι το Α και το Ω της σωστής διατροφής σε μια οικογένεια όπου υπάρχουν παιδιά (και όχι μόνο). Σε αυτή την κατεύθυνση, το Goddess.gr σου παραθέτει τον οδηγό της καθημερινής διατροφής ενός παιδιού. Τσέκαρέ τον και φρόντισε για την υγεία της οικογένειάς σου.

Βασική η ενυδάτωση

Το νερό είναι απαραίτητο ακόμη και αν καταναλώνονται άλλα υγρά όπως χυμοί, τσάι κτλ, ειδικά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Φρόντισε λοιπόν να διασφαλίζεις πως το παιδί πίνει αρκετό νερό κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Δώσε βάση στη διατροφική πυραμίδα

Φρόντισε καθημερινά το παιδί να τρέφεται σωστά με ποικιλία τροφίμων από όλες τις ομάδες τροφών. Προτίμησε τα εποχικά προϊόντα και φυσικά τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά που είναι πλούσια σε βιταμίνες και με υψηλή διατριφική αξία.

Προσοχή στις μερίδες

Το περισσότερο δεν είναι πάντα προτιμότερο. Σημασία έχει η ποιότητα της τροφής και η διατροφική της αξία. Η παιδική μερίδα είναι κατά πολύ μικρότερη από αυτή των ενηλίκων.

Σπιτικό φαγητό, ότι καλύτερο

Τι καλύτερο από το σπιτικό φαγητό της μαμάς; Μόνο έτσι άλλωστε μπορείς να διασφαλίσεις την ποιότητά του. Πες όχι σε έτοιμο και γρήγορο φαγητό τύπου fast food ή κονσέρβα και delivery.

Το πρωινό είναι απαραίτητο

Η χειρότερη συνήθεια που μπορεί να αποκτήσει κάποιος είναι η παράλειψη του πρωινού γεύματος. Φρόντισε, στην οικογένεια να καθιερώσετε το σωστό, δυναμωτικό πρωινό και να δημιουργήσετε υγιεινή συνήθεια.

Το απλό είναι το καλύτερο

Ξέχνα μπαχάρια, σάλτσες και ιδιαίτερα φαγητά. Συνήθως τα παιδιά αρέσκονται στο απλό και ανεπιτήδευτο. Το φαγητό είναι εξίσου νόστιμο χωρίς την προσιήκη ζωικού λίπους και μεγάλης ποσότητας αλατιού και ταυτόχρονα πιο υγιεινό.

Κανένα τρόφιμο δεν απαγορεύεται εντελώς

Το παν είναι το παιδί να μάθει την έννοια του μέτρου κι όχι να στερηθεί. Σίγουρα, προτεραιότητα έχουν τα φρούτα και τα λαχανικά κι άλλες τροφές υψηλής διατροφικής αξίας όπως τα όσπρια, τα ψάρια και τα αβγά αλλά χρειάζεται που και που μια μικρή επιβράβευση με κάτι το “απαγορευμενο” όπως για παράδειγμα ένα αναψυκτικό, σνακ ή γλυκάκι.

Φαγητό στο τραπέζι κι όχι στο πόδι

Το φαγητό μπροστά από την τηλεόραση ή στο κρεβάτι είναι πραγματικά ότι χιερότερο. Καθιερώστε το οικογενειακό γεύμα στο τραπέζι αν αυτό είναι εφικτό.