Αναζήτηση στο Goddess.gr

Σε «τραβάει» το δέρμα σου; 8 βιταμίνες για να νικήσεις την αφυδάτωση

  • 23
  •  
  •  
  •  
    23
    Shares

Έχεις ποτέ σκεφτεί ότι το δέρμα σου είναι το πιο μεγάλο – σε επιφάνεια και συνολικό βάρος – ανθρώπινο όργανο; Η κατάστασή του, τόσο στο πρόσωπο όσο και στο σώμα, αποκαλύπτει πολλά για τη συνολική εικόνα του οργανισμού, καθώς και για τις βλαβερές σου συνήθειες.

Από έξω προς τα μέσα, το δέρμα διακρίνεται ανατομικά σε 3 βασικές κυτταρικές στιβάδες: την επιδερμίδα, το χόριο και τον υποδόριο ιστό. Κάθε μια στιβάδα έχει διαφορετική κυτταρική σύσταση και χρειάζεται διαφορετικού τύπου φροντίδα.

Ένας από τους βασικούς τρόπους για να προστατέψεις την επιδερμίδα σου είναι να προσλαμβάνεις, μέσω της διατροφής, συγκεκριμένες βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία.  Δυστυχώς, συχνά το σώμα δυσκολεύεται να αφομοιώσει όλες τις βιταμίνες από τη διατροφή. Για αυτό -και με τη σύμφωνη γνώμη του γιατρού σου -μπορείς να παίρνεις κάποιο συμπλήρωμα βιταμίνης για να ενισχύεις την ενυδάτωση και την άμυνα του οργανισμού.

Μάθε τον τύπο του δέρματός σου, ώστε να καταλάβεις ποια διαφορετικά στοιχεία χρειάζεσαι να προλάβεις την αφυδάτωση και να μην έχεις αυτή την ενοχλητική αίσθηση ότι «σε τραβάει» το δέρμα του προσώπου ή του σώματός σου. Και – εννοείται – πιες αρκετό νερό!

Βιταμίνη C

Είναι συνηθισμένη σε διατροφικά προγράμματα που θέλουν να ισχυροποιήσουν το δέρμα. Η Βιταμίνη C κάνει την επιδερμίδα απαλή, προλαμβάνει την αφυδάτωση και είναι ένα αντιοξειδωτικό που βοηθά στην παραγωγή κολλαγόνου. Παλεύει τις ελεύθερες ρίζες και αφήνει το δέρμα σφριγηλό και λαμπερό, δίνοντάς του μια όψη φρεσκάδας. Στα φαρμακεία θα βρεις Βιταμίνη C σε αναβράζουσα μορφή ή σε ταμπλέτες σταδιακής αποδέσμευσης.

Πού βρίσκεται: Ακτινίδιο, εσπεριδοειδή, λαχανάκια Βρυξελλών, μπρόκολο, κουνουπίδι, φράουλες, κόκκινες πιπεριές.

Βιταμίνες B1, B2 και B12

Οι βιταμίνες του συμπλέγματος B δεσμεύουν την υγρασία και είναι απαραίτητες για το σχηματισμό των ερυθρών αιμοσφαιρίων και του DNA. Βοηθούν το δέρμα να κάνει τις «δουλειές» της ημέρας χωρίς να χάνει την υγρασία του προς το περιβάλλον. Η Βιταμίνη B είναι εξαιρετικά σημαντική για το ανοσοποιητικό σύστημα και πολεμάει τις μολύνσεις και τις εξάρσεις ακμής. Σημαντική και η Βιταμίνη B6, που προστατεύει από το σκάσιμο του δέρματος και η B5, που κρατάει το δέρμα σφικτό και λαμπερό.

Πού βρίσκεται: Αυγά, κοτόπουλο, συκώτι, μοσχάρι και φυλλώδη λαχανικά, ξηροί καρποί, δημητριακά, φασόλια.

Βιταμίνη B3 – Νιασίνη

Πρόσφατες έρευνες αποκάλυψαν ότι η B3 γνωστή και ως νιασίνη βοηθά στην προστασία από μορφές δερματίτιδας. Παθήσεις του δέρματος όπου υπάρχουν εξανθήματα και το δέρμα ξεφλουδίζει υποχωρούν με την πρόσληψη της υδατοδιαλυτής βιταμίνης B3.

Πού βρίσκεται: Ρύζι, τόνος, κοτόπουλο, ξηροί καρποί, γαλακτοκομικά, προϊόντα ολικής άλεσης.

Βιταμίνη E

Είναι κομβικής σημασίας για την υγεία του δέρματος. Καταπολεμά τις ελεύθερες ρίζες, που είναι υπεύθυνες για τη γήρανση. Η Βιταμίνη E, την οποία μπορείς να πάρεις σαν συμπλήρωμα διατροφής από το φαρμακείο, βοηθάει στην προστασία από την αφυδάτωση, ενισχύοντας τη φυσιολογική λειτουργία των κυττάρων και την αναπαραγωγή τους.

Πού βρίσκεται: Φυτικά έλαια, αμύγδαλα, φουντούκια, καρύδια, δημητριακά, αβοκάντο και θαλασσινά.

Στο φαρμακείο μπορείς να βρεις κάψουλες με λαδάκι βιταμίνης Ε. Τρυπάς τη διάφανη μπαλίτσα και απλώνεις το περιεχόμενο στο πρόσωπο πριν κοιμηθείς το βράδυ.

Βιταμίνη A

Η Βιταμίνη Α είναι σημαντική για να ενισχύσει το ανοσοποιητικό σύστημα, την όραση και προστατεύει το δέρμα από υπερβολική αφυδάτωση. Ένα ανοσοποιητικό που δουλεύει ρολόι βοηθά το δέρμα να παλέψει μολύνσεις και φλεγμονές, όπως τα ηλιακά εγκαύματα, η ακμή, η κυτταρίτιδα και τα εκζέματα. Η Βιταμίνη Α παίζει κομβικό ρόλο στη δημιουργία νέων κυττάρων, άρα στην αναγέννηση και στην αναδόμηση των ιστών.

Πού βρίσκεται: Αχλάδια, σπανάκι, δημητριακά, κρόκος αυγού και καρότο.

Φυσικά υπάρχουν και κρέμες προσώπου πλούσιες σε βιταμίνη Α που χαρίζουν κατευθείαν στο δέρμα αυτό το πολύτιμο συστατικό υγείας και ομορφιάς.

Βιταμίνη D

Είναι εξαιρετική για το δέρμα σου ειδικά αν έχεις ξηρότητα. Λίγος ήλιος ειδικά το πρωί βοηθάει το σώμα σου να συνθέσει τη βιταμίνη D από τη χοληστερόλη. Κατόπιν, κατευθύνεται στα νεφρά και στο συκώτι και διανέμεται στα υπόλοιπα όργανα για κυτταρική αναπαραγωγή και αναζωογόνηση των ιστών του δέρματος. Η Βιταμίνη D είναι εξαιρετικά σημαντική στην απορρόφηση του ασβεστίου, του φωσφόρου και άλλων μεταλλικών στοιχείων, απαραίτητων για την υγεία της επιδερμίδας.

Πού βρίσκεται: Σολομός, τόνος σε κονσέρβα, σαρδέλες, κρόκοι αυγών, τυρί, βοδινό συκώτι, μανιτάρια.

Βιταμίνη K

Χαμηλά ποσοστά βιταμίνης Κ στο αίμα έχουν σαν αποτέλεσμα το δέρμα να είναι ξηρό και να ξεφλουδίζει. Η Κ διατηρεί τα επίπεδα του PH ισορροπημένα εξασφαλίζοντας ότι η υγρασία του δέρματος δεν θα χαθεί στο περιβάλλον. Μπορείς να αγοράσεις λοσιόν και κρέμες με βιταμίνη Κ από το φαρμακείο για να ισχυροποιήσεις την υφή του δέρματος.

Πού βρίσκεται: Μπρόκολο, κουνουπίδι, λάχανο, σπαράγγια, μαρούλι, σπανάκι, βρώμη, ρεβύθια, ντομάτες, αυγά, φασόλια, συκώτι καλ.

Ψευδάργυρος

Αν και δεν πρόκειται για βιταμίνη, είναι ένα μεταλλικό στοιχείο πολύτιμο για την επούλωση του δέρματος και την απορρόφηση των βιταμινών. Η έλλειψή του στον οργανισμό έχει συνδεθεί με την ακμή, την οποία επιδεινώνει και η ξηροδερμία. Ο ψευδάργυρος καταστρέφει τα βακτηρίδια, που ευθύνονται για την ακμή, και ταυτόχρονα περιορίζει τη φλεγμονή και την παραγωγή σμήγματος.

Πού βρίσκεται: Στρείδια, φασόλια, σπανάκι, μοσχάρι, συκώτι, μανιτάρια, μπανάνα, βασιλικός, θυμάρι, κρόκος αυγού.