Αναζήτηση στο Goddess.gr

Ροδιόλα ή χρυσή ρίζα – Η απάντηση της φύσης στην κατάθλιψη

  • 14
  •  
  •  
  •  
    14
    Shares

Ένα βότανο superfood, που ακούμε να συζητιέται πολύ συχνά τελευταία, είναι η ροδιόλα (Rhodiola rosea) ή χρυσή ρίζα. Πρόκειται για μία υπερτροφή που αποκαλείται «προσαρμογόνη», διότι βοηθά το ανθρώπινο σώμα να «προσαρμόζεται» στις δύσκολες αλλαγές που έχει η απαιτητική καθημερινότητα, φέρνοντας ισορροπία στο ενδοκρινικό και νευρικό σύστημα. Θα μπορούσαμε να πούμε μάλιστα ότι είναι η απάντηση της φύσης στην κατάθλιψη.

Ροδιόλα και ιδιότητες

Το πρώτο πράγμα που διαβάσαμε για τη ροδιόλα και εντυπωσιαστήκαμε είναι ότι χρησιμοποιείται για τη διαχείριση της κόπωσης και τους στρες από πρωταθλητές, από Ρώσους κοσμοναύτες και από στρατιωτικούς. Από το βότανο χρησιμοποιείται η ρίζα. Το φυτό μπορεί να προστεθεί σε σαλάτες, αλλά μπορείς να το προμηθευτείς ως συμπλήρωμα διατροφής από το φαρμακείο.

Διάβασε για τις ιδιότητες που έχει η ροδιόλα και τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να σε βοηθήσει να ανεβάσεις την ενέργειά σου και να ενισχύσεις το ανοσοποιητικό σου. Μπορεί μάλιστα να σε βοηθήσει και στο αδυνάτισμά σου λίγο πριν βγεις την παραλία.

Ανακουφίζει το στρες

Οι καταπραϋντικές ιδιότητες του αφεψήματος rhodiola rosea είναι γνωστές εκατοντάδες χρόνια τώρα. Από το άγχος της επιβίωσης στην Κίνα μέχρι τον καταθλιπτικό καιρό της Σιβηρίας, αυτό το βότανο χαλαρώνει το στρες πολλών…λαών. Αυξάνει τα επίπεδα της σεροτονίνης ντοπαμίνης και άλλων νευροδιαβιβαστών στον εγκέφαλο, επηρεάζει τα ορμονικά επίπεδα στο σώμα και φέρνει χαλάρωση.

Διάβασε επίσης: Σκόνη maca – Μάθε για την αφροδισιακή υπερτροφή των Ίνκας

Παλεύει την κατάθλιψη

Η ροδιόλα δίνει μπουστ στην ενέργεια και μπορεί να βοηθήσει ανθρώπους που υποφέρουν από κατάθλιψη λόγω κούρασης. Για όσους ψάχνουν εναλλακτικούς τρόπους να αντιμετωπίσουν συμπτώματα κατάθλιψης, η ροδιόλα έχει τρομερά αποτελέσματα. Κάποια οργανικά της στοιχεία είναι όπως είπαμε «προσαρμογόνα», που σημαίνει ότι επιδρούν στο ορμονικό και μεταβολικό μας σύστημα, και βοηθούν περιπτώσεις χρόνιου στρες.

Διάβασε επίσης: 5 πράγματα που πρέπει να ξέρεις για το πράσινο τσάι matcha

Ενισχύει την αντίληψη

Τα οφέλη της ροδιόλα που σχετίζονται με την ορμονική ισορροπία του οργανισμού, έχουν επίδραση και στον εγκέφαλο, φροντίζοντας την καλή του υγεία. Σύμφωνα με έρευνες η κατανάλωσή της βοηθάει στη μνήμη και στη συγκέντρωση και μάλιστα χρησιμοποιείται σε περιπτώσεις άνοιας ή Αλτσχάιμερ για να ενισχύσει την αντίληψη.

https://www.instagram.com/p/BfTzmHVF85f/?tagged=rhodiola

Βοηθάει στη δίαιτα

Η ροδιόλα επιταχύνει τις καύσεις και αν την συνδυάσεις με άσκηση μπορεί να έχεις καλύτερα αποτελέσματα στην απώλεια βάρους. Το γεγονός ότι βελτιώνει και τη διάθεση θα σε βοηθήσει να πηγαίνεις με μεγαλύτερη… χαρά στο γυμναστήριο.

Ανεβάζει τα επίπεδα ενέργειας

Κάποια από τα συστατικά της rhodiola rosea ενισχύουν τη ροή του αίματος και της οξυγόνωσης του οργανισμού. Όταν τα όργανά μας παίρνουν οξυγόνο λειτουργούν πιο σωστά, από τους ιστούς και τους μυς μέχρι τον εγκέφαλο. Αθλητές στην Ασία και στη Ρωσία τη χρησιμοποιούν ως φυσικό – και νόμιμο – συμπλήρωμα για αύξηση της ενέργειας.

Ενισχύει το ανοσοποιητικό

Δεν την έπιναν οι Βίκινς για… πλάκα. Η ροδιόλα μεταξύ άλλων εντυπωσιακών στοιχείων της, ενισχύει το ανοσοποιητικό διεγείροντας κύτταρα που πολεμούν τις λοιμώξεις. Επίσης, από τη στιγμή που δρα ως αγχολυτικό, φυσικά αυξάνει την άμυνα του οργανισμού, μιας και το στρες μας κάνει ευάλωτους στις ασθένειες.

Διάβασε επίσης: Σπόροι chia: Ιδιότητες και παρενέργειες του πιο αγαπημένου superfood

Σεξουαλική υγεία

Η ροδιόλα εκτός από αντικαρκινική και καρδιοπροστατευτική δράση λέγεται ότι βοηθά τη στυτική δυσλειτουργία και την πρόωρη εκσπερμάτιση. Ανεβάζει τη λίμπιντο, τα επίπεδα γονιμότητας και γενικά συμβάλλει στην καλύτερη σεξουαλική υγεία

https://www.instagram.com/p/BeYGkPdFyza/?tagged=rhodiola

Ροδιόλα και παρενέργειες

Η συνιστώμενη δοσολογία είναι 300mg την ημέρα. Οι παρενέργειες είναι σπάνιες, αλλά όταν παρατηρούνται αφορούν σε συμπτώματα αυπνίας, ευερεθιστότητα, ένταση/σφίξιμο στο στήθος και αυξημένη πίεση. Φυσικά, εντάσσοντας κάτι νέο στη διατροφή σου, πρέπει να το κάνεις σταδιακά και με τη γνώμη του παθολόγου ή του γιατρού σου αν έχεις κάποιο θέμα υγείας.