Αναζήτηση στο Goddess.gr

7 απλές τεχνικές διαχείρισης θυμού

  • 4
  •  
  •  
  •  
    4
    Shares

Υπάρχουν φορές που ο θυμός είναι αναγκαίος, βάζει όρια και δείχνει πως κάποιες συμπεριφορές δεν είναι ανεκτές. Υπάρχουν όμως και στιγμές που η οργή είναι πέραν του δέοντος και το συναίσθημα αυτό μας κατακυριεύει. Όταν ο θυμός γίνεται τοξικός μπορεί να βλάψει την υγεία μας γι΄αυτό καλό είναι να λάβουμε τα μέτρα μας. Το καλύτερο που μπορούμε να κάνουμε είναι να απομακρύνουμε αυτό το τοξικό συναίσθημα βρίσκοντας τρόπους να διατηρούμε την ψυχική μας ηρεμία. Αν νιώθεις πως συχνά ξεπερνάς την κόκκινη γραμμή, στο Goddess.gr σου δίνουμε μερικές συμβουλές και τεχνικές διαχείρισης θυμού για να ακολουθήσεις.

Κοιμήσου καλύτερα

Η έρευνα επιβεβαιώνει αυτό που στην πράξη βιώνουμε: Ο λιγοστός ύπνος και η εξάντληση οδηγεί σε ευερεθιστότητα και θυμό. Αν θυμώνεις συχνά, εξέτασε μήπως η αιτία βρίσκεται στην έλλειψη ύπνου. Άλλωστε, όπως έχουμε ήδη τονίσει στο Goddess.gr ο καλός ύπνος ωφελεί πολλαπλά.

Πες «ΝΑΙ» στην άσκηση μερικές φορές την εβδομάδα

Η τακτική άσκηση βοηθάει στη μείωση του θυμού και απελευθερώνει ενδορφίνες, τις λεγόμενες ορμόνες της ευτυχίας που μας κάνουν να αισθανόμαστε ευφορία.

Μείωσε το πρόχειρο φαγητό

Προσπάθησε να μην παραλείπεις γεύματα κι αυτό διότι η αίσθηση της πείνας μπορεί επίσης να είναι αιτία θυμού. Αυτό συμβαίνει διότι όταν πέφτει η γλυκόζη του αίματος, ενεργοποιείται η απελευθέρωση καρτιζόλης και αδρεναλίνης για να μπορέσουν να χρησιμοποιηθούν τα αποθέματα γλυκόζης του οργανισμού. Οι ορμόνες αυτές προκαλούν ανησυχία, αναστάτωση και επιθετικότητα. Στην πραγματικότητα δηλαδή ίσως να μην είσαι θυμωμένη αλλά πεινασμένη!

Άδειασε το μυαλό σου από κάθε σκέψη

Προσπάθησε να αφιερώνεις 15 με 30 λεπτά την ημέρα στο δαλόγισμό ή τη χαλάρωση ώστε να αδειάζεις το μυαλό από κάθε σκέψη και να ηρεμείς το νευρικό σου σύστημα.

Γνώρισε τα συναισθήματά σου

Κάθε φορά που θυμώνεις σκέψου τι πραγματικά είναι αυτό που σε έχει εξοργίσει; Από πού αναδύεται αυτή η μανία; Δε μπορείς να αλλάξεις κάτι αν δε γνωρίζεις από πού πηγάζει.

Εισπονή- εκπνοή & μέτρημα μέχρι το 10

Η βαθιά κι αργή αναπνοή κι εκπνοή επιφέρει πραγματικά ηρεμία και βοηθά το σώμα και το μυαλό να επανέλθουν. Μια καλή επίσης τακτική είναι να μετρήσεις μέχρι το 10 ώστε να δώσεις χρόνο για την αποκλιμάκωση του συναισθήματος.

Απόσπασε τον εαυτό σου

Είναι δύσκολο να νιώθεις ταυτόχρονα δύο αντιφατικά συναισθήματα. Ο καλύτερος λοιπόν τρόπος για να διώξεις την οργή είναι να νιώσεις χαρά. Πώς θα το κάνεις; Δοκίμασε να πάρεις αγκαλιά το κατοικίδιό σου (αν φυσικά έχεις κάποιο), το παιδί σου ή να παρακολουθήσεις την αγαπημένη σου κωμική σειρά στο You Tube.

Πότε να μιλήσεις σε ψυχολόγο;

Αν παρά τις προσπάθειες δεν καταφέρνεις να αποτινάξεις το τοξικό συναίσθημα που σε κατακυριεύει τότε ίσως θα ήταν καλό να μιλήσεις με έναν ειδικό. Αν χάνεις συχνά την ψυχραιμία σου με το παραμικρό και θυμώνεις για πράγματα απλά, αν δε μπορείς να κοιμηθείς σκεπτόμενη συνέχεια όλα όσα σε ενοχλούν, αν οι δικοί σου άνθρωποι αντιλαμβάνονται πως ο θυμός μπλοκάρει την προσωπική σου και την επαγγελματική σου ζωή, μη διστάσεις να μιλήσεις με κάποιον ψυχολόγο που θα σε βοηθήσεις να διαχειριστείς την κατάσταση.