Αναζήτηση στο Goddess.gr

Τρως σωστά; 5 κανόνες του mindful eating για να ακολουθήσεις

  •  
  •  
  •  
  •  

Δεν υπάρχει σωστή ή λάθος διατροφή αλλά διαφορετικός βαθμός συνειδητότητας στο τι τρώμε και γιατί. Αυτή είναι η έννοια του mindful eating συγκεντρωμένη σε μια φράση. Η διατροφική συνείδηση όπως ονομάζεται στα ελληνικά στηρίζεται πάνω στη φιλοσοφία πως σε πολλές περιπτώσεις το φαγητό καλύπτει συναισθηματικές ανάγκες μας κι όχι σωματικές, οδηγώντας μας σε συναισθηματική υπερφαγία. Γι΄αυτό είναι πολύ σημαντικό να εντοπίσουμε τους λόγους για τις διατροφικές μας συμπεριφορές.

Στόχος η κουλτούρα φαγητού

Στην πραγματικότητα το mindful eating προσπαθεί να επανεισάγει την κουλτούρα φαγητού που στη σημερινή κοινωνία και τους γρήγορους ρυθμούς της έχει ξεχαστεί. Στόχος είναι να τρώμε με πρόθεση, επειδή πεινάμε πραγματικά, να αναγνωρίζουμε και να εντοπίζουμε σωστά τον κορεσμό έτσι ώστε να διατηρήσουμε το σωστό σωματικό βάρος.  Σε αυτό το πλαίσιο θα ήταν να θέσουμε τα εξής ερωτήματα στον εαυτό μας: «Γιατί τρώω;», «Πότε τρώω;», «Τι τρώω;», «Πώς τρώω;», «Πόσο τρώω;», «Πού ξοδεύω την ενέργειά μου;». Οι απαντήσεις βοηθούν στην αλλαγή όλης της φιλοσοφίας γύρω από το φαγητό. Στόχος είναι να εκπαιδεύσουμε τον εαυτό μας να τρώει με συνέπεια τα φαγητά που μας αρέσουν ανακαλύπτοντας τις ανάγκες του οργανισμού μας, να ξέρουμε πότε, τι και πόσο θα φάμε.

5 κανόνες του mindful eating για να ακολουθήσεις

Πεινάς ή μήπως όχι; Μην τρως χωρίς λόγο

Πριν ξεκινήσεις το φαγητό προσπάθησε να καταλάβεις αν όντως αυτό που νιώθεις είναι πείνα. Εάν δεν είσαι, δεν έχει νόημα να φας τη δεδομένη στιγμή αφού το ενδιαφέρον σου για το φαγητό που έχεις απέναντί σου δεν είναι πραγματικό.

Περιμένεις να λυσσάξεις της πείνας για να φας; Μέγα λάθος

Άλλο ένα λάθος που πρέπει ν΄αποφεύγεις. Με το να φτάνεις τον εαυτό σου στα όριά του καταφέρνεις ακριβώς το αντίθετο από το επιθυμητό. Η υπερβολική πείνα είναι αποδεδειγμένο πως οδηγεί σε υπερφαγία με όλα τα αρνητικά επακόλουθα. Στόχος της διατροφικής συνείδησης είναι να κατανοείς τις ανάγκες του οργανισμού σου και να τον τροφοδοτείς με την απαραίτητη ενέργεια κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Έχεις τύψεις επειδή έφαγες κάτι που δεν πρέπει; Οι ενοχές δεν βοηθούν

Καθημερινά βομβαρδίζεσαι με τις τροφές που πρέπει να τρως για να έχεις υγεία κι ευεξία και με το τι πρέπει ν’ αποφεύγεις, Μήπως όμως το παρακάνεις και καταλήγεις να τρως μόνο τροφές που δε σου αρέσουν στο ελάχιστο; Η λογική του mindful eating είναι εντελώς αντίθετο με αυτή τη συλλογιστική. Στην πραγματικότητα, η φιλοσοφία της διατροφικής συνείδησης ορίζει πως στην πραγματικότητα το αίσθημα ενοχής για κάτι που φάγαμε οδηγεί στη συνέχεια σε υπερκατανάλωση τροφής.

Απολαμβάνεις το φαγητό; Κάθε γεύμα είναι ιεροτελεστία

Είναι βασικό να τρως με όλες σου τις αισθήσεις, βιώνοντας το φαγητό σαν ιεροτελεστία. Δώσε βάση στην υφή, τις μυρωδιές, τα χρώματα, τη γεύση και κάνε την τροφή μια εμπειρία αισθήσεων.

Πόσο χρόνο αφιερώνεις στο γεύμα; Μην τρως στο πόδι

Μην τρως στο πόδι, όσο πιεσμένο χρόνο κι αν έχεις. Είναι βασικό να κάτσεις με ηρεμία στο τραπέζι και να φας αργά κι όχι βιαστικά. Το φαγητό είναι ιεροτελεστία κι έτσι οφείλεις να το αντιμετωπίζεις. Για να το καταφέρεις προσπάθησε να τρως μικρές μπουκιές, να τις μασάς καλά και ν’ αφήνεις στο πιάτο το πιρούνι μετά από κάθε μπουκιά. Είναι βασικό να τρως αργά έτσι ώστε να επιτρέψεις στον οργανισμό σου να δώσει το μήνυμα πως είναι πλήρης.