Αναζήτηση στο Goddess.gr

Μεσημεριανός ύπνος: Είναι ωφέλιμος ή επιβλαβής;

  • 36
  •  
  •  
  •  
    36
    Shares

Ο μεσημεριανός ύπνος έχει συνδεθεί με πληθώρα ωφελειών, όπως η βελτιωμένη διάθεση, η καλύτερη μνήμη, η μείωση της κούρασης, ακόμα και η μειωμένη αρτηριακή πίεση. Επίσης, ενώ το ρολόι του σώματός σου έχει ρυθμιστεί ώστε να σε κάνει πιο ενεργητικό το πρωί και πιο νυσταγμένο το βράδυ, έχει ακόμα προγραμματιστεί να σε κάνει να νιώθεις μία φυσική κούραση στο μέσο της ημέρας και ο μεσημεριανός ύπνος έχει αποδειχθεί ως ο καλύτερος τρόπος να αντιμετωπίσει κανείς αυτή την κούραση.

Βέβαια, ο μεσημεριανός ύπνος δεν ταιριάζει σε όλους τους ανθρώπους. Κάποιοι άνθρωποι ξυπνούν το απόγευμα μετά από έναν υπνάκο και νιώθουν χειρότερα απ’ ό,τι ένιωθαν πριν κοιμηθούν, ενώ για άλλους, ο υπνάκος αυτός μπορεί να επηρεάσει την ποιότητα του νυχτερινού τους ύπνου, ιδιαίτερα αν πάσχουν ήδη από αϋπνίες. Η ανάγκη αυτή να κοιμηθείς το μεσημέρι λόγω νύστας στη διάρκεια της ημέρας μπορεί να αποτελεί σημάδι κάποιας υποκείμενης πάθησης, όπως το Πάρκινσον, ο διαβήτης ή η κατάθλιψη. Μίλησε με τον γιατρό σου αν νιώθεις να σε καταβάλει μία αίσθηση εξάντλησης στη διάρκεια της ημέρας ή ο μεσημεριανός ύπνος σε τακτική βάση αποτελεί μία αναγκαιότητα για εσένα. Διαφορετικά, ακολούθησε τις συμβουλές που ακολουθούν για να κερδίσεις όλα τα οφέλη του μεσημεριανού ύπνου:

1. Φρόντισε να είναι σύντομος.

Όσο πιο μακρύς είναι ο ύπνος, τόσο χειρότερα θα νιώθεις όταν ξυπνήσεις. Περιόρισε τη σιέστα σου στη μισή ώρα το πολύ.

2. Προγραμμάτισε τον ύπνο σου προσεκτικά.

Αν και μπορεί να νιώσεις ότι θες να κοιμηθείς νωρίτερα ή αργότερα από το συνηθισμένο κάποιες ημέρες, υπάρχει ένας γενικός κανόνας που ορίζει τον ιδανικό μεσημεριανό ύπνο από τις 2 μέχρι τις 3 το μεσημέρι περίπου. Αυτό έρχεται συνήθως μία με δύο ώρες μετά το μεσημεριανό γεύμα, όταν τα σάκχαρα του αίματός σου και τα επίπεδα της ενέργειάς σου αρχίζουν να πέφτουν. Ένας γρήγορος ύπνος εκείνη την ώρα μπορεί να σε κάνει να έχεις μεγαλύτερη εγρήγορση για την υπόλοιπη ημέρα, χωρίς να επεμβαίνει στον νυχτερινό σου ύπνο.

3. Φτιάξε ατμόσφαιρα.

Εφόσον δεν θα έχεις πιθανότατα και πολύ χρόνο για να αφιερώσεις στη μεσημεριανή σιέστα σου, είναι σημαντικό να αποκοιμηθείς το συντομότερο δυνατό. Ένα σκοτεινό, ήσυχο δωμάτιο θα σε βοηθήσει να το επιτύχεις.

4. Ξέχνα τις ενοχές.

Οι μεσημεριανοί ύπνοι είναι συχνά αντικείμενο πολλών κατηγοριών, αλλά μπορούν πράγματι να βελτιώσουν την παραγωγικότητά σου, τη δυνατότητα μάθησής σου και τη δημιουργική σκέψη. Μη νιώθεις άσχημα, λοιπόν, εάν σου αρέσει να κλείνεις για λίγο τα βλέφαρά σου κάθε μεσημέρι.