Αναζήτηση στο Goddess.gr

5 λόγοι υγείας για να εντάξεις το ταχίνι στη διατροφή σου

  • 4
  •  
  •  
  •  
    4
    Shares

Το ταχίνι, που δεν είναι κάτι διαφορετικό από πολτοποιημένο σησάμι, συγκαταλέγεται ανάμεσα στις υπερτροφές κι αυτό διότι σε πολύ μικρή ποσότητα συγκεντρώνει πλήθος ευεργετικών ουσιών για τον οργανισμό. Αποτελεί σύμμαχό μας τόσο σε περιόδους δίαιτας και μη, συμβάλλοντας στην προάσπιση της συνολική μας υγείας. Ένα μόλις κουταλάκι την ημέρα αρκεί για να λάβουμε τα οφέλη του!

5 λόγοι υγείας για να βάλεις το ταχίνι στη διατροφή σου

Από το πρωί φουλ στην ενέργεια

Κάθε γραμμάριο ταχινιού έχει υπερδιπλάσιο αριθμό θερμίδων σε σχέση με τους υδατάνθρακες και τις πρωτεΐνες, κάτι που το καθιστά αγαπημένη τροφή των αθλητών. Είτε είσαι αθλητικός τύπος, είτε ακολουθείς δίαιτα για απώλεια κιλών, αποτελεί ιδανική επιλογή πρωινού γεύματος χάρη στο χαμηλό γλυκαιμικό του δείκτη. Περιέχει λίπος, ωστόσο, η μεγαλύτερη ποσότητα λιπαρών του δεν είναι κορεσμένα. Βέβαια, απαιτεί προσοχή στην ποσότητα κατανάλωσης αφού σε μεγάλες ποσότητες μπορεί να σου προσθέσει κιλά. Πες ναι στην κατανάλωσή του αλλά με μέτρο για να μη σου γυρίσει μπούμερανγκ.

Χοληστερίνη αυτή η άγνωστη λέξη

Όπως αναφέραμε και παραπάνω το μεγαλύτερο ποσοστό των λιπαρών υλών του σησαμιού ανήκουν στην κατηγορία των πολυακόρεστων λιπαρών οξέων. Η συστηματική κατανάλωσή του, στο πλαίσιο ενός υγιεινού διαιτολογίου, τροποποιεί το είδος προσλαμβανόμενου λίπους και συμβάλλει στη μείωση της χοληστερόλης. Μη διστάζεις λοιπόν να τρως κάθε πρωί μια κουταλιά ταχίνι που θα σε γεμίσει ενέργεια αλλά θα ρίξει και τις τιμές της χοληστερίνης σου.

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ: 5 ιδέες για να δώσεις γεύση κι άρωμα στα νηστίσιμα πιάτα

Μείωσε τους πόνους της ωορρηξίας

Μελέτες έχουν δείξει πως το σησάμι και κατ΄ επέκταση το ταχίνι μπορούν αν καταναλώνονται συστηματικά να μειώσουν τα συμπτώματα της ωορρηξίας αλλά και να απομακρύνουν τον κίνδυνο της οστεοπόρωσης. Η ψηλή περιεκτικότητα σε ασβέστιο, μαγνήσιο και βιταμίνες του συμπλέγματος B βοηθούν στην διατήρηση της καλής υγείας των οστών και μειώνουν τις κράμπες.

Προστατεύεις τον οργανισμό σου

Το ταχίνι περιέχει σημαντικές ποσότητες λιγνανών και φαινολικών ενώσεων που αυξάνουν την αντιοξειδωτική ικανότητα του οργανισμού. Οι ουσίες αυτές συμβάλλουν συμβάλλουν στην προστασία από τα πολυακόρεστα λιπαρά οξέα και στον περιορισμό του βαθμού οξείδωσης των λιποπρωτεϊνών του αίματος, μειώνοντας τον κίνδυνο αθηροσκλήρωσης και εμφράγματος.

Έχει υπέροχη γεύση και πολλές παραλλαγές!

Στο εμπόριο κυκλοφορούν προϊόντα με βάση το ταχίνι που περιέχουν επιπλέον συστατικά και καλύπτουν κάθε γευστική προτίμηση όπως για παράδειγμα το ταχίνι με μέλι, ταχίνι με κακάο, ή προβιοτικά. Άλλωστε, με ταχίνι φτιάχνονται νόστιμες αλοιφές όπως το χούμους και άπειρες γευστικές συνταγές.