Αναζήτηση στο Goddess.gr

Έχει κολλήσει η ζυγαριά; 8 λόγοι γιατί δεν αδυνατίζεις (ενώ θα έπρεπε)

  • 18
  •  
  •  
  •  
    18
    Shares

Στη θεωρία τα πράγματα είναι απλά. Προσέχεις τι τρως, μειώνεις τις ποσότητες, κάνεις γυμναστική και η ανταμοιβή είναι ότι αδυνατίζεις. Κάποιες φορές δεν είναι τόσο απλό! Κάνεις όλα τα σωστά πράγματα και η ζυγαριά δεν λέει να κουνηθεί. Το goddess.gr συγκέντρωσε 8 λόγους, για τους οποίους το σώμα αρνείται να αδυνατίσει και τι μπορείς να κάνεις γι αυτό!

Έχεις μη ρεαλιστικούς στόχους

Για να είναι επιτυχημένο το αδυνάτισμα πρέπει να έχεις ρεαλιστικούς στόχους που σχετίζονται με υγιεινές επιλογές. Που σημαίνει ότι η φράση «Θέλω να χάσω 10 κιλά σε ένα μήνα και πίνω τον καφέ μου με τέσσερις κουταλιές ζάχαρη» δεν είναι δόκιμη. Και χρειάζεται υπομονή, όταν πρόκειται να χάσεις πολλά κιλά. Επίσης, μπορεί να χάνεις πόντους πιο γρήγορα από ότι κιλά, γεγονός που φαίνεται στα ρούχα σου και όχι στη ζυγαριά. Μείνε στο μονοπάτι και δώσε χρόνο στη διαδικασία.

Δεν τρως αρκετό φαγητό

Οι δίαιτες με εξαιρετικά χαμηλή θερμιδική πρόσληψη, πολλές από τις οποίες προωθούνται μέσω social media, ξεχνούν ότι το φαγητό είναι καύσιμο για να λειτουργήσει ο οργανισμός. Οι θερμίδες είναι απαραίτητες για να ζούμε και να αναπνέουμε… αλλά και για να χάσουμε βάρος με σωστό τρόπο. Το σώμα μας αποτελείται από πολλά συστήματα και το να υποσιτίσουμε βίαια τον εαυτό μας θα τρελάνει τους μηχανισμούς άμυνάς του. Μία άμυνα είναι να ρίξει τον μεταβολισμό προκειμένου να προστατευτεί. Και τότε σκαλώνει η ζυγαριά. Ένας μέσος όρος θερμίδων την ημέρα είναι οι 1.200 και φυσικά δεν αναφερόμαστε σε περιπτώσεις που υπάρχει κάποιο πρόβλημα υγείας.

Διάβασε επίσης: 5 νέα αδυνατιστικά προϊόντα σώματος που αξίζει να δοκιμάσεις μέσα στο 2018

Δεν τρως αρκετές πρωτεΐνες και σωστά λίπη

Για ένα υγιεινό διαιτολόγιο – που βοηθά και το αδυνάτισμα – οι θερμίδες που καταναλώνεις πρέπει να προέρχονται από συνδυασμό υδατανθράκων, πρωτεϊνών και λιπών. Μη επεξεργασμένες τροφές, τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες, φρούτα, ωμά λαχανικά και όσπρια είναι προτιμότερα από μπισκότα και κρουασάν. Μήπως τρως ανεξέλεγκτα ζάχαρη και άμυλα; Οι πρωτεΐνες και τα λίπη θα σε κρατήσουν χορτάτη, θα βοηθήσουν το ορμονικό σύστημα και θα επιταχύνουν τον μεταβολισμό σου.

Κάθεσαι στον καναπέ

Μειώνεις τα φαγητό, πας γυμναστήριο όποτε το θυμάσαι, και κάθεσαι όλη μέρα. Καταλαβαίνεις ότι με αυτό τον τρόπο δεν θα αδυνατίσεις εύκολα. Βάρη, περπάτημα, τρέξιμο, πιλάτες, γιόγκα, ποδήλατο, όλα αυτά θα σε βοηθήσουν να ξεμπλοκάρεις τη ζυγαριά. Σε γενικές γραμμές, σήκω από τον καναπέ και κάνε πράγματα ενεργητικά. Ανέβα σκάλες, περπάτησε για το μετρό, σήκωσε τις τσάντες από το σουπερμάρκετ μέχρι το σπίτι, βγάλε το σκυλάκι μου μια πιο μακρινή βόλτα.

Προσπαθείς να αλλάξεις όλο το lifestyle σου σε ένα βράδυ

… και απογοητεύεσαι. Το να αδυνατίσεις και να διατηρήσεις τα κιλά σου είναι μια επιλογή, ένας στόχος. Δεν είναι μια απλή αλλαγή, γιατί πρέπει να μετακινηθείς συνολικά προς ένα νέο μοντέλο ζωής. Κάθε φορά που κάνεις μια επιλογή μέσα στην ημέρα – για το τι θα φας, τι θα πιεις ακόμα και που θα πας και με ποιον – πρέπει να έχεις ξεκάθαρη αντίληψη αν σου κάνει καλό ή κακό. Διάβασε και ενημερώσου για τις τροφές που βοηθούν την υγεία σου, μάθε νέες συνταγές, σήκω νωρίς το πρωί, περπάτα περισσότερο, πάλεψε τις λιγούρες και πίνε πολύ νερό. Άλλαζε ένα πράγμα τη φορά και όχι όλα μαζί.

Δεν είσαι παρούσα όταν τρως

Παρατήρησε το σώμα σου. Δώσε προσοχή τη στιγμή που τρως. Πόσο πεινάς, τι κάνει κάθε μπουκιά που κατεβαίνει στο στομάχι σου. Πόσο γρήγορα τη χωνεύεις. Τρως διαβάζοντας, βλέποντας τηλεόραση, τρως ενώ κάνεις like στο Instagram; Μήπως τρως λόγω στρες; Πρόβλημα.

Διάβασε επίσης: Τρως σωστά; 5 κανόνες του mindful eating για να ακολουθήσεις

Διάβασε επίσης: Που πρέπει να αφήνεις το κινητό σου όσο κοιμάσαι και ποιες ρυθμίσεις να κάνεις;

Τρως πιο πολύ από ότι νομίζεις

Όταν πας σε διαιτολόγο και σε βάζει να καταγράψεις κάθε μέρα ακριβώς τι τρως μέχρι και την τελευταία μπουκιά. Τότε θα καταλάβεις τι βάζεις μέσα στο σώμα σου. Ένα ημερολόγιο φαγητού βοηθά όταν πρόκειται να κάνεις δίαιτα για να χάσεις πολλά κιλά. Συνήθως τσιμπολογάμε πολύ παραπάνω από ότι νομίζουμε μέσα στη μέρα – κι ας λέμε ότι «προσέχουμε».

Δεν κοιμάσαι καλά

Επειδή αντέχεις δεν σημαίνει ότι είσαι και… καλά. Όταν κοιμόμαστε το σώμα συνθέτει δύο σημαντικές ορμόνες, τη λεπτίνη και την αδιπονεκτίνη. Η λεπτίνη μειώνει την όρεξη και η αδιπονεκτίνη κάνει το σώμα μας να αντιδρά καλύτερα στην ινσουλίνη. Όταν δεν κοιμάσαι καλά, είσαι κουρασμένη, αγχωμένη και πεινασμένη για υδατάνθρακες. Σταμάτα να κόβεις ώρες από τον ύπνο σου, γιατί θα σε βοηθήσει να αδυνατίσεις.

(το άρθρο αφορά σε περιπτώσεις που δεν υπάρχει κάποια διαγνωσμένη ασθένεια ή κάποια φαρμακευτική αγωγή – γεγονός που αλλάζει άρδην τα δεδομένα αναφορικά με το χάσιμο βάρους)