Αναζήτηση στο Goddess.gr

Έντερο – Ο δεύτερος εγκέφαλος και πώς να διατηρήσεις την καλή του υγεία

  • 15
  •  
  •  
  •  
    15
    Shares

Η ισορροπία του εντερικού νευρικού συστήματος είναι αποφασιστικής σημασίας για τη συνολική σου υγεία. Το έντερο αποκαλείται δικαίως δεύτερος εγκέφαλος, αφού για να ολοκληρώσει τις εργασίες του στον οργανισμό μας χρησιμοποιεί ένα πολύπλοκο δίκτυο κυκλωμάτων και νευροδιαβιβαστών, όπως και ο εγκέφαλός μας. Το goddess.gr διάβασε για το θέμα και συγκέντρωσε μερικές χρήσιμες συμβουλές για να διατηρήσεις την καλή υγεία του εντέρου σου.

Στον υπέροχο κόσμο του… εντέρου

Υποτιμημένο, παρά ταύτα σημαντικό! Όταν πριν από χρόνια διαβάσαμε το βιβλίο «Ο δεύτερος εγκέφαλος» του Δρ. Michael D. Gershon, προέδρου του Τμήματος Ανατομίας και Κυτταρικής Βιολογίας του Πανεπιστημίου Κολούμπια, εντυπωσιαστήκαμε με την τεράστια σημασία του εντερικού νευρικού συστήματος για τον οργανισμό. Σήμερα, γνωρίζουμε καλά ότι οποιαδήποτε ανισορροπία στο εντερικό μας σύστημα μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρές ασθένειες: από διαβήτη και παχυσαρκία μέχρι ρευματοειδή αρθρίτιδα και κατάθλιψη.

Διατήρησε την υγεία του εντέρου σου με 7 απλά βήματα

1. Είμαστε ό,τι τρώμε. Τρώγε μη επεξεργασμένες τροφές, πλούσιες σε φυτικές ίνες, όπως λαχανικά, φασόλια, ξηρούς καρπούς και δημητριακά ολικής άλεσης. Περισσότερο ψάρι και λιγότερο κόκκινο κρέας κάνει κάλο στο έντερό μας.

https://www.instagram.com/p/BiSUa5Xjb9V/?tagged=salads

2. Ψάξε τις τροφικές σου αλλεργίες. Αν αισθάνεσαι ότι σε ενοχλούν: η γλουτένη, τα γαλακτοκομικά, η μαγιά, το καλαμπόκι, η σόγια ή τα αυγά, κάνε ένα πείραμα. Αφαίρεσέ τα από τη διατροφή σου για μια εβδομάδα και δες πώς νιώθεις.

3. Ενίσχυσε τη χλωρίδα του εντέρου με φιλικά βακτήρια. Πάρε προβοτικά συμπληρώματα διατροφής ή κατανάλωνε συχνά γιαούρτι και κεφίρ.

https://www.instagram.com/p/BiUYC3uD7gC/?taken-by=lifewaykefir

4. Προτίμησε τροφές με καλά λιπαρά. Καλό θα ήταν να καταναλώνεις τροφές με Ω 3 λιπαρά οξέα ή να τα λαμβάνεις ως συμπλήρωμα διατροφής. Καταπολεμούν τις φλεγμονές των εντέρων.

5. Πίνε πολύ νερό. Οι φυτικές ίνες τραβούν νερό και διευκολύνουν τη διαδικασία αποβολής τοξινών. Βοηθάει επίσης να μην παραλείπεις γεύματα και να μην τρως σαν να σε κυνηγάνε. Εφάρμοσε το mindful eating.

https://www.instagram.com/p/BiSPlwKjp_i/?taken-by=lifewaykefir

6. Εννοείται, το τσιγάρο, η υπερβολική καφεΐνη και το πολύ αλκοόλ δεν βοηθούν στην καλή υγεία του γαστρεντερικού σου.

7. Τέλος, η τακτική άσκηση και η καλή διαχείριση του στρες βοηθούν στην ισορροπία και του εντερικού νευρικού συστήματος.