Αναζήτηση στο Goddess.gr

Κινόα – 7 ιδιότητες που την κάνουν ακαταμάχητη στο τραπέζι σου

  • 6
  •  
  •  
  •  
    6
    Shares

Στην κορυφή της λίστας των πιο υγιεινών τροφών στον κόσμο βρίσκουμε το ψευδο-δημητριακό κινόα (quinoa), τη βασίλισσα της πρωτεΐνης. Η κινόα είναι ένα φυτό ηλικίας 7.000 ετών από τις ορεινές περιοχές των Άνδεων και αποκαλείται μάλιστα αρχαίο δημητριακό.

Οι Ίνκας πίστευαν ότι η κατανάλωσή της ανέβαζε στα ύψη την αντοχή των πολεμιστών, ενώ οι επιστήμονες της NASA συμφώνησαν, εντάσσοντάς την στο διαιτολόγιο των διαστημικών αποστολών τους. Με τούτα και με κείνα, η κινόα έγινε… της μόδας και το goddess.gr σου παραθέτει 7 ιδιότητες που την κάνουν ακαταμάχητη στο τραπέζι σου.

https://www.instagram.com/p/BhQ_ZXrl5lb/?tagged=quinoa

Αντί για ρύζι και ζυμαρικά

Πρόκειται για έναν μαγικό σπόρο, πλούσιο σε φυτικές ίνες, που δεν περιέχει γλουτένη, χωνεύεται εύκολα και για τους Ίνκας ήταν η «μητέρα όλων των καρπών». Η κινόα μαγειρεύεται περίπου όπως και το ρύζι και τα είδη που μπορούμε να βρούμε στην αγορά σήμερα είναι η κόκκινη, η λευκή και η μαύρη. Σε βρασμένη μορφή μπορεί να συνοδεύσει σχεδόν τα… πάντα: κρέας, ψάρι, σολωμό, γαρίδες, σαλάτες, σούπες. Η αναλογία βρασίματος είναι 1 φλιτζάνι κινόα προς 2 φλιτζάνια νερό (αλατισμένο).

Κινόα και θρεπτική αξία

Διάβασε 7 διατροφικούς λόγους για να μη λείπει από το τραπέζι σου αυτό το δημοφιλές και πολύτιμο superfood:

Πλούσια σε πρωτεΐνη

Η κινόα είναι μια από τις πιο πλούσιες τροφές σε πρωτεΐνη, μάλιστα αγγίζει σε διατροφική αξία το κόκκινο κρέας και τα γαλακτοκομικά.

Φυτικές ίνες και αδυνάτισμα

Αν και περιέχει τη διπλάσια ποσότητα φυτικών ινών από άλλα δημητριακά είναι εύπεπτη και ελαφριά. Οι φυτικές ίνες που περιέχει βοηθούν στη δυσκοιλιότητα, ενώ ταυτόχρονα προστατεύουν την καρδιά ρυθμίζοντας την πίεση και το διαβήτη. Οι φυτικές ίνες ρίχνουν τη χοληστερόλη και τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα, μειώνουν την εμφάνιση αιμορροΐδων και βοηθούν στην απώλεια βάρους.

https://www.instagram.com/p/BhM5uPaFAFj/?tagged=quinoa

Για κύτταρα από… σίδηρο

Περιέχει σίδηρο (μπορείς μάλιστα να τη μαγειρέψεις μαζί με φακή). Ο σίδηρος βοηθά στο να διατηρηθούν υγιή τα ερυθρά αιμοσφαίρια και μεταφέρει οξυγόνο από το ένα κύτταρο στο άλλο. Ενισχύει την καλή λειτουργία του εγκεφάλου, ρυθμίζει τη θερμοκρασία του σώματος και τον μεταβολισμό.

Ανάπλαση ιστών

Η κινόα περιέχει λυσίνη, ένα πολύτιμο αμινοξύ, που βοηθάει στην ανάπλαση και ανάπτυξη των ιστών. Μάλιστα η λυσίνη προτείνεται σαν συμπλήρωμα διατροφής για την αντιμετώπιση του ιού του έρπητα.

Μαγνήσιο για να χαλαρώσεις

Είναι πλούσια σε μαγνήσιο, που χαλαρώνει τα αιμοφόρα αγγεία και ανακουφίζει τις ημικρανίες. Μπορεί επίσης να μειώσει τον διαβήτη τύπου 2, ρυθμίζοντας τον έλεγχο της ζάχαρης στο αίμα. Ρυθμίζει τη θερμοκρασία του σώματος και την κυκλοφορία του αίματος και βοηθά στον σχηματισμό υγιών οστών και δοντιών.

Δέρμα και μαλλιά

Η κινόα έχει Ριβοφλαβίνη (B2), που βελτιώνει τον μεταβολισμό ενέργειας στον εγκέφαλο και στα κύτταρα των μυών, και βοηθά στην παραγωγή ενέργειας. Σημαντική για τη διατήρηση της υγείας του δέρματος, των μαλλιών και των νυχιών.

Εμπόδιο στις ελεύθερες ρίζες

Η κινόα είναι πλούσια σε μαγγάνιο, το αντιοξειδωτικό που βοηθά στην πρόληψη βλαβών στα μιτοχόνδρια κατά την παραγωγή ενέργειας. Προστατεύει τα ερυθρά αιμοσφαίρια και άλλα κύτταρα από την επίθεση των ελεύθερων ριζών και βοηθά στο μεταβολισμό του λίπους και των υδατανθράκων.