Αναζήτηση στο Goddess.gr

5 κανόνες για υγιεινό και θρεπτικό πρωινό

  • 6
  •  
  •  
  •  
    6
    Shares

Ένα υγιεινό πρωινό είναι το κλειδί για τη διατήρηση του σωματικού βάρους και της γραμμής μας αλλά και αυτό που δίνει την απαραίτητη ενέργεια κατά τη διάρκεια της ημέρας. Αν μάλιστα συνοδεύεται κι από άλλες καλές συνήθειες, το πρώτο γεύμα της ημέρας είναι καθοριστικός παράγοντας για να λειτουργήσει ο μεταβολισμός. Τα θρεπτικά συστατικά είναι, άλλωστε, αυτά που το σώμα θα χρησιμοποιήσει ως καύσιμο.

Τι είδους πρωινό είναι αυτό που πραγματικά χρειάζεσαι; Κι αν δε μπορείς να φας τίποτα το πρωί; Πέντε απλοί κανόνες θα σου δώσουν τις απαντήσεις. Το Goddess.gr σου δίνει όλα τα δεδομένα για να αλλάξεις τις πρωινές σου συνήθειες, να επιταχύνεις το μεταβολισμό σου και να αποκτήσεις σωστές διατροφικές συνήθειες.

Γιατί να τρως πρωινό;

Το πρωινό κανονικά πρέπει να αποτελεί το 25% των θερμίδων που τρως σε ημερήσια βάση κι αυτό διότι είναι το γεύμα που κυριολεκτικά φορτίζει τις… «μπαταρίες» του οργανισμού σου. Μεταξύ άλλων είναι ο καλύτερος τρόπος για να ελέγξει κάποιος την όρεξή του και να μειώσει το αίσθημα της πείνας κατά τη διάρκεια της ημέρας. Άλλωστε, έρευνες έχουν δείξει πως το καλό πρωινό γεύμα μειώνει το άγχος, βελτιώνει τη συναισθηματική υγεία, προλαμβάνει την πρωινή κούραση κι ενισχύει τη συγκέντρωση. Ακόμη κι αν βρίσκεσαι σε διατροφή  γι΄ απώλεια βάρος, το ζητούμενο δεν είναι η παράλειψη του πρωινού γεύματος αλλά η διατροφική αξία των τροφών και η ποσότητά τους.

  1. Κατανάλωσε τροφή πλούσια σε φυτικές ίνες

Φρούτα, λαχανικά και δημητριακά είναι ότι πρέπει για πρωινό γεύμα, δίνοντας την επιθυμητή ενέργεια και διευκολύνοντας το πεπτικό σύστημα με τις φυτικές ίνες που περιέχουν. Προτίμησε βρόμη, φρούτα, δημητριακά και ψωμί ολικής άλεσης.

  1. Πες ΝΑΙ στην πρωτεΐνη

Αρκετοί δεν τρώνε τροφές πρωτεϊνούχες στο πρωινό τους γεύμα υπό τον φόβο των θερμίδων. Ωστόσο, στην πραγματικότητα, οι πρωτεϊνούχες τροφές είναι αυτές που πραγματικά χρειάζεσαι για αν ενισχύσεις το μεταβολισμό σου, να αυξήσεις τη μυϊκή σου μάζα και να ελέγξεις την πείνα σου. Τα αβγά, το αβοκάντο, γιαούρτι, ξηροί καρποί είναι ότι πρέπει για ένα πρωινό θρεπτικό και πρωτεϊνούχο.

  1. Ξέχνα τα επεξεργασμένα τρόφιμα

Η αλήθεια είναι πως τα επεξεργασμένα τρόφιμα βρίσκονται παντού, από τα σούπερμάρκετ, μέχρι το φούρνο της γειτονιάς κι αποτελούν την εύκολη λύση για σνακ, ακόμη και πρωινό γεύμα. Δυστυχώς, οι τροφές αυτές έχουν χάσει σχεδόν όλα τα θρεπτικά τους συστατικά και μπορούν να επηρεάσουν σε μεγάλο βαθμό το βάρος και την υγεία. Προσπάθησε, στο μέτρο του δυνατού να αποφεύγεις αλλαντικά, λουκάνικα, ζάχαρη, λάιτ προϊόντα, μαρμελάδες και σφολιάτα.

  1. Μη ξεχνάς το νερό

Η σωστή ενυδάτωση είναι σημαντική, όχι μόνο για τη διατήρηση της συνολικής υγείας αλλά και στην προσπάθεια απώλειας βάρους. Αφενός βοηθά στην εξάλειψη των τοξινών από το αίμα, βελτιώνοντας την πέψη και τη νεφρική υγεία ενώ ταυτόχρονα δίνει ενέργεια. Καλό θα ήταν να πίνεις ένα ποτήρι νερό κάθε πρωί με το ξύπνημα κι άλλα δύο ποτήρια με το πρωινό σου γεύμα.

  1. Το λίπος μπορεί να είναι και υγιεινό

Η πλήρης εξάλειψη του λίπους από τη διατροφή δεν είναι ο καλύτερος τρόπος για να ελέγξει κάποιος το βάρος του. Υπάρχει λίπος «καλό» και λίπος που βλάπτει. Τα αβγά και το αβοκάντο για παράδειγμα είναι άριστες επιλογές για το πρωινό γεύμα.