Αναζήτηση στο Goddess.gr

5 +1 πρακτικοί τρόποι να αντιμετωπίσεις το ξαφνικό άγχος

  • 14
  •  
  •  
  •  
    14
    Shares

Η ζωή είναι απρόβλεπτη. Κάποιες δύσκολες στιγμές καταφέρνεις να τις διαχειριστείς. Και κάποιες άλλες σε πιάνουν τελείως απροετοίμαστη. Εκεί είναι που νιώθεις ένα κύμα ανησυχίας, άγχους, αδρεναλίνης να ανεβαίνει προς το κεφάλι σου και να σε ακυρώνει. Ξαφνικό στρες που κατακλύζει όλο το σώμα και σε αφήνει μουδιασμένη. Μπορεί να είναι η δουλειά, ένα ξαφνικό γεγονός, μια είδηση που δεν περίμενες, ένας χωρισμός. Το goddess.gr σου δίνει 5+1 πρακτικά εργαλεία για να αντιμετωπίσεις το ξαφνικό άγχος και να μην το αφήσεις να σε καταβάλλει.

Φρόντιζε τον εαυτό σου από πριν

Το πρώτο πράγμα που θα μάθεις σε ένα σεμινάριο αυτοάμυνας δεν είναι πώς να κλοτσάς στα μούτρα έναν βιαστή. Είναι οι τρόποι να μην φτάσεις τον εαυτό σου στη δύσκολη κατάσταση να πρέπει να αμυνθείς πρόσωπο με πρόσωπο. Πρόληψη! Με την ίδια λογική πρέπει να μάθεις να φροντίζεις συνολικά τον εαυτό σου και να τον κρατάς σε καλή κατάσταση, πριν φτάσει στο σημείο… μηδέν. Κάνε ό,τι μπορείς να είσαι καλά προετοιμασμένη και φρόντιζε την ψυχική και σωματική σου υγεία. Όταν κοιμάσαι καλά, τρως ισορροπημένα, γυμνάζεσαι, διασκεδάζεις και δεν φτάνεις τον οργανισμό σου στα άκρα, αντιμετωπίζεις πιο εύκολα μια ξαφνική κατάσταση άγχους.

Κάνε διαλείμματα ανανέωσης

Αν ασχολείσαι με μια στρεσογόνα κατάσταση στη δουλειά, κάνε στοχευμένα διαλείμματα από το στρες. Βγες λίγο από το γραφείο σου, φτιάξε ένα τσάι matcha, μίλησε με κάποιον συνάδελφο, πάρε τηλέφωνο ένα αγαπημένο πρόσωπο. Μην αφήσεις το μυαλό σου να κολλήσει στη στιγμή του στρες. Πάρε βαθιά ανάσα, γύρνα στον εαυτό σου στην αναπνοή, βρες το κέντρο σου. Όταν θα επανέλθεις θα είσαι πιο ήρεμη.

Μέτρησε τις δυνάμεις σου

Όταν αρχίζεις και «φουντώνεις», αντιμετωπίζοντας κάτι δύσκολο στη δουλειά ή στην προσωπική σου ζωή, αρχίζει και κλονίζεται η αυτοπεποίθησή σου. Για να ξαναβρείς το κέντρο σου, πρέπει να έχεις δουλέψει πάνω στα δυνατά σου σημεία, τις δεξιότητές σου. Σκέψου πόσα έχεις καταφέρει, τα θετικά σου στοιχεία, τους μικρούς θριάμβους της ζωής σου. Δεν χρειάζεται να νιώθεις μόνη. Μπορείς να ζητήσεις και βοήθεια ή επιβεβαίωση από όσους σε γνωρίζουν και σε εκτιμούν.

Αποφάσισε ότι ό,τι και να γίνει, θα εξελίσσεσαι

Αντί να επικεντρώνεις στις δυσκολίες, σκέψου τι μπορεί να σου δώσει κάθε δύσκολη κατάσταση. Τι μπορείς να μάθεις; Κάθε εμπειρία όσο δύσκολη και αν είναι, αποτελεί μια σημαντική ευκαιρία να κάνεις κάτι καινούργιο και να εξελιχθείς. Γράψε αναλυτικά μια λίστα με τους στόχους σου και όλα όσα σε ενδιαφέρουν στη ζωή. Πάρε μια ενσυνείδητη απόφαση ότι θα αντιμετωπίζεις τα πάντα ως ευκαιρία για εξέλιξη.

Κατάλαβε τι μπορείς να ελέγξεις και τι όχι

Όταν πάει κάτι στραβά, σκέψου ότι δεν μπορείς να ελέγξεις τα πάντα. Πχ δεν μπορείς να ελέγξεις το πώς θα φερθούν οι άλλοι άνθρωποι ή τις προθέσεις τους. Κοίταξε όλα όσα μπορείς να ελέγξεις και κάνε τα πλάνα σου. Μάζεψε κουράγιο να πεις «όχι» εκεί που πρέπει και να δώσεις ένα τέλος σε καταστάσεις που σε τραβάνε πίσω.

Νιώσε ευγνωμοσύνη

Σκέψου θετικά και νιώσε ευγνωμοσύνη για όλα αυτά που έχεις. Όταν η πίεση αυξάνεται, νιώσε ευγνωμοσύνη και πάρε δύναμη. Θα εκπλαγείς όταν συνειδητοποιήσεις για πόσα πράγματα μικρά μπορείς να είσαι ευγνώμων. Κάνοντας αυτή την «άσκηση» κατεβάζεις τα επίπεδα ξαφνικού άγχους.