Αναζήτηση στο Goddess.gr

5 λόγοι που η καφεΐνη κάνει καλό στην υγεία σου

  • 24
  •  
  •  
  •  
    24
    Shares

Συνήθως διαβάζουμε και ακούμε μόνο άσχημα πράγματα για την καφεΐνη. Κι όμως, σε λογικές ποσότητες, έρευνες δείχνουν ότι η καφεΐνη μπορεί να μας κάνει και καλό! Τη βρίσκουμε στα ροφήματα καφέ, στο τσάι, στη σοκολάτα, στο κακάο, σε διάφορα αναψυκτικά, αλλά και σε χάπια αναλγητικά. Είναι ένα φυσικό διεγερτικό και πρόσφατα διαβάσαμε ότι κάνει θραύση και σε σαμπουάν κατά της… τριχόπτωσης! Διάβασε στο goddess.gr πέντε λόγους που η  κατανάλωση καφεΐνης (μέχρι 400mg για τους ενήλικες, δηλ. τέσσερις κούπες καφέ) μπορεί να σε βοηθήσει.

Η καφεΐνη σε κάνει να «παίρνεις στροφές»

Για τους γνωστούς λόγους, είναι η πρώτη σκέψη πολλών ανθρώπων όταν ξυπνήσουν. Γενικά ο καφές βοηθάει να μείνουμε σε εγρήγορση για αυτό και είναι το κορυφαίο διεγερτικό ρόφημα του κόσμου. Ανήκει στις νοοτροπικές ουσίες, που βελτιώνουν την πνευματική απόδοση. Μάλιστα έρευνες συνδέουν την τακτική πρόσληψη καφεΐνης με την προστασία κατά της άνοιας, κάτι που μένει να διερευνηθεί περαιτέρω.

https://www.instagram.com/p/BjZwa-BFhdd/?tagged=coffeequotes

Σαμπουάν καφεΐνης για την τριχόπτωση

Κι εμείς δεν το γνωρίζαμε, αλλά από ότι φαίνεται η καφεΐνη βοηθάει στην ενδυνάμωση της τρίχας. Όταν φτάνει στη ρίζα κάνει δύο πράγματα: διεγείρει την κυκλοφορία του αίματος στο τριχωτό της κεφαλής και μπλοκάρει ένα ένζυμο (5-α-reductase), που συνδέεται με την ανδρική και γυναικεία απώλεια μαλλιών. Βέβαια, όλα αυτά γίνονται με την τοποθέτηση απευθείας στην περιοχή πχ με σαμπουάν, και όχι με την κατανάλωση καφέδων.

Αυξάνει τη δύναμη, τo σθένος και την αντοχή

Η καφεΐνη είναι δημοφιλής στους αθλητές, γιατί ενισχύει την απόδοση. Έρευνες επιβεβαίωσαν ότι η καφεΐνη βελτιώνει τη δύναμη και την αντοχή των μυών – ειδικά του άνω κορμού. Βοηθάει τους αθλητές να συνεχίζουν να γυμνάζονται για περισσότερο χρόνο και βελτιώνει την απόδοση στην προπόνηση, ειδικά σε σπορ όπως η ποδηλασία και το τρέξιμο.

This is so very accurate today.

A post shared by Forevercrueltyfree (@forevercrueltyfree) on

Αυξάνει τον μεταβολισμό

Μία κούπα καφέ περιέχει 200 mg καφεΐνη και μπορεί να αυξήσει τον μεταβολικό ρυθμό κατά 7% στις επόμενες τρεις ώρες από την κατανάλωσή της. Που σημαίνει ότι καις περισσότερο λίπος και παράγεις θερμότητα. Αυτός είναι ο λόγος που προσθέτουν καφεΐνη στα αναλγητικά, γιατί επιταχύνει τη δράση των άλλων συστατικών για να πέσει πχ ο πυρετός.

Τη βρίσκουμε, επίσης, σε συμπληρώματα διατροφής για το αδυνάτισμα. Σε κάποιες περιπτώσεις ακόμα και η απλή πρόσληψη καφεΐνης μπορεί να κάψει 79 kcals με 150 kcals τη μέρα. Επίσης, θα μπορούσαμε να πούμε ότι αυξάνει το αίσθημα του κορεσμού, ενώ ένας καφές χωρίς την προσθήκη ζάχαρης και γάλακτος δεν έχει θερμίδες.

 

https://www.instagram.com/p/Bjbe8f0lkit/?tagged=coffeequotes

Έχει αντιοξειδωτικές ιδιότητες

Υπεύθυνα είναι τα αντιοξειδωτικά χλωρογενή οξέα (πολυφαινόλες). Σύμφωνα μάλιστα με έρευνα που διαβάσαμε στο περιοδικό «Journal of Agricultural and Food Chemistry», ο καφές είναι πιο αντιοξειδωτικό ρόφημα και από το τσάι και το κακάο. Κατά μέσο όρο ένα φλιτζάνι (150 ml) περιέχει 120 mg χλωρογενών οξέων. Έρευνες του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ διατείνονται ότι ο καφές προστατεύει κατά του καρκίνου του προστάτη και έναντι του διαβήτη τύπου 2.