Αναζήτηση στο Goddess.gr

5 λόγοι που η Λαχανίδα (kale) έγινε superfood στο Μανχάταν

  • 1
  •  
  •  
  •  
    1
    Share

Είναι ίσως το πιο δημοφιλές λαχανικό αυτή τη στιγμή στην παγκόσμια διατροφική σκηνή, γεγονός παράξενο καθώς πρόκειται για μια ταπεινή πρασινάδα! Κι όμως αυτό το «υποδεέστερο» λαχανικό, που πρωταγωνιστεί στα gourmet πιάτα των καλύτερων ρεστοράν στο Μανχάταν, έχει τόσες πολύτιμες ιδιότητες που το καθιστούν πραγματικό superfood. Το goddess.gr έψαξε λίγο τις ιδιότητες της λαχανίδας και σου δίνει ιδέες για το πώς μπορείς να την αξιοποιήσεις.

https://www.instagram.com/p/Bh32m3mHs_k/?hl=en&tagged=kale

Θησαυρός βιταμινών με ταπεινή καταγωγή

Η ιστορία της επιτυχία του kale θα μπορούσε να τιτλοφορείται «η εκδίκηση του ξεχασμένου». Από ότι διαβάζουμε στο διαδίκτυο, η λαχανίδα χρησιμοποιούνταν για πίτες στην Κατοχή και μάλιστα είχε μια ιδιαίτερη πικρή γεύση. Κατσαρό ξαδερφάκι με το μπρόκολο και το σπανάκι, η λαχανίδα χορταίνει, έχει απίστευτα πολλά θρεπτικά συστατικά, φυτικές ίνες, άλφα-λινολενικό οξύ και είναι «ευκολάκι» στο μαγείρεμα.

https://www.instagram.com/p/Bh7fCBpgwFk/?hl=en&tagged=kale

Διάβασε 5 λόγους για να τη βάλεις στη διατροφή σου:

Ένα σωρό βιταμίνες

Έχει περισσότερη βιταμίνη C από το πορτοκάλι και λιποδιαλυτή βιταμίνη Κ που βοηθά στην καλή κατάσταση του αίματος και των οστών. Μια κούπα κομμένη λαχανίδα έχει 134 τις εκατό της ημερήσιας πρόσληψης σε βιταμίνη C, και ζυγίζει μόλις 67 γραμμάρια, ενώ ένα μέτριο πορτοκάλι έχει 113 τις εκατό βιταμίνη C και ζυγίζει 131 γραμμάρια. Η λαχανίδα έχει περισσότερη βιταμίνη Α από κάθε άλλο πράσινο λαχανικό.

Είναι «λιπαρή» με την καλή έννοια

Η λαχανίδα είναι πηγή α-λινολενικού οξέος (ALA), απαραίτητο για την καλή υγεία του εγκεφάλου. Μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη Τύπου 2, και ενισχύει την υγεία της καρδιάς. Σύμφωνα με το βιβλίο του Drew Ramsey «50 Shades of Kale» (ναι, υπάρχει και βιβλίο για τη λαχανίδα!) κάθε κούπα έχει 121 μικρογραμμάρια α-λινολενικού οξέος.

https://www.instagram.com/p/BhpILCHHgSV/?hl=en&tagged=kalesalad

Νικάει το… γάλα!

Η λαχανίδα έχει περισσότερο ασβέστιο ακόμα και από το γάλα. Έχει 150mg ασβέστιο ανά 100 γραμ., ενώ το γάλα έχει 125mg. Επίσης, το ασβέστιό της απορροφάται καλύτερα από τον οργανισμό μας – καλύτερα και από το αγελαδινό γάλα.

Φυτικές ίνες

Αυτό το περίμενες. Λαχανικό γαρ, έχει μπόλικες φυτικές ίνες που βοηθούν και στη δίαιτά σου, και στο να αισθάνεσαι πιο χορτάτη και στην καλή υγεία του εντερικού συστήματος.

Είναι εύκολη στην κουζίνα – Πώς να τη μαγειρέψεις!

– Στην Τοσκάνη φτιάχνουν μια ιδιαίτερη χορτόπιτα με λαχανίδα – περίπου όπως οι δικές μας χωριάτικες πίτες με φύλο. Στην γέμιση όμως βάζουν: παντσέτα, κρεμμύδια, σκόρδο, αυγά και πεκορίνο.

– Η Γκουίνεθ Πάλτροου στο goop.com δηλώνει φαν του kale και προτείνει έναν αποτοξινωτικό χυμό με λαχανίδα, 2 φρέσκα λεμόνια, σιρόπι αγαύης (agave) και παγωμένο νερό.

https://www.instagram.com/p/Bh8RQF8By_p/?hl=en&tagged=kalecocktail

– Αφαιρώντας το νερό από την παραπάνω συνταγή και βάζοντας μια μεζούρα τεκίλα και λίγο τζίντζερ θα μπορούσε να έχεις και ένα trendy κοκτέιλ με λαχανίδα.

– Για να την προσθέσεις στη σαλάτα, το ελαιόλαδο θα μαλακώσει τα φύλλα της. Μπορείς να την προσθέσεις στην πρωινή σου ομελέτα, στη σαλάτα με σπανάκι – μαρούλι – λάχανο. Με θαλασσινά και σούπες βελουτέ. Λατρεύει το αβοκάντο!

– Για σπιτικά τσιπς λαχανίδας βάζεις φύλλα kale στο φούρνο, αφού τα έχεις πασπαλίσει με ελαιόλαδο, αλάτι, πιπέρι και τριμμένη παρμεζάνα. Για 20 λεπτά τουλάχιστον.