Αναζήτηση στο Goddess.gr

10 συμπτώματα που δεν ήξερες ότι είναι από υπερβολικό στρες

  • 66
  •  
  •  
  •  
    66
    Shares

Ποια ήταν η τελευταία φορά που αγχώθηκες πολύ; Ήταν η εξεταστική, μια καινούργια δουλειά, τα οικονομικά σου, θέματα της οικογένειας ή όταν τσακώθηκες με την κολλητή σου; Μπορείς να θυμηθείς πως αντέδρασε το σώμα σου; Ειδικοί της υγείας ισχυρίζονται ότι περίεργα συμπτώματα όπως: ζαλάδες, ναυτία, αίσθημα πνιγμονής ή ακόμα και το ότι ξεχνάς τα κλειδιά σου και το μάτι της κουζίνας ανοικτό… οφείλονται στο χρόνιο στρες. Μήπως το σώμα σού δίνει σήματα κινδύνου και εσύ αδιαφορείς; Διάβασε 10 συμπτώματα που ίσως δεν ήξερες ότι είναι από το υπερβολικό στρες.

Πονοκέφαλος

Το πρώτο σύμπτωμα στρες που μπορούμε να πούμε ότι έχουν οι περισσότεροι άνθρωποι είναι ο πονοκέφαλος. Από την κίνηση στους δρόμους μέχρι ένα πρόβλημα στη δουλειά, το στρες προκαλεί πόνο στο κεφάλι ή ημικρανία. Ελαφρύ μασάζ, κινήσεις του κεφαλιού αριστερά-δεξιά και συχνή άσκηση ίσως ανακουφίζουν με φυσικό τρόπο το πρόβλημα.

Εξανθήματα

Εκείνο το εξάνθημα, που πίστευες ότι είναι από το συνθετικό ύφασμα της νέας σου μπλούζας, θα μπορούσε να είναι το στρες σου που έχει χτυπήσει τιλτ. Έρευνες δείχνουν ότι κόκκινα εξανθήματα στο στομάχι, στην κοιλιά ή και στην πλάτη, στα χέρια ή στο πρόσωπο, μπορεί να οφείλονται σε μια κρίση στρες. Αν και κανείς δεν γνωρίζει το γιατί, πιθανώς είναι ένας τρόπος που το άγχος επιδρά στο ανοσοποιητικό σύστημα. Έξι με δέκα βαθιές ανάσες, συχνά μέσα στη μέρα μειώνει τα επίπεδα άγχους.

Μυϊκοί πόνοι

Αυτός ο περίεργος πόνος στον σβέρκο σου, ο σπασμός στη μέση σου ή και ένα τίναγμα στο γλουτό σου, είναι πολύ πιθανό να προέρχεται από το στρες. Αν δεν έχεις κάποιο διεγνωσμένο μυοσκελετικό ζήτημα, προσπάθησε να είσαι παρούσα στην κάθε στιγμή, να έχεις αίσθηση του σώματός σου και να χαλαρώνεις με διαλογισμό.

Τικ

Αυτό το περίεργο τικ, που λέμε «παίζει το μάτι μου, κάποιον θα δω». Δεν θα δεις κάποιον. Είναι πιθανό αυτή η ανακλαστική κίνηση να προκαλείται από στρες. Ο βλεφαρόσπαμος είναι ένδειξη άγχους και σχετίζεται με τα γάγγλια του εγκεφάλου. Θα μπορούσες να κλείσεις τα μάτια σου και να φανταστείς την πιο ευχάριστη εικόνα του κόσμου για σένα; Ξεκούραζε τα μάτια σου από την οθόνη του υπολογιστή ή/και του κινητού και βάζε τεχνητά δάκρυα για ενυδάτωση. Σήκωνε τα μάτια σου και κοίταζε έξω από το παράθυρο, όσο συχνά μπορείς.

Διάβασε επίσης: Maya Angelou: 15 αποφθέγματα για να δεις τη ζωή σου διαφορετικά

Φαγωμένα νύχια

«Μην τρως τα νύχια σου» μας έλεγαν όταν ήμασταν μικρά. Σίγουρα το να τρως τα νύχια σου είναι μια κάποια ένδειξη ντροπής και στρες. Μήπως να πάρεις ένα μπαλάκι του στρες, κάθε φορά που θέλεις να διοχετεύσεις το άγχος σου στα χέρια σου;

Πρόβλημα στα δόντια

Το έπαθε η χολιγουντιανή ηθοποιός Ντέμι Μουρ, αν θυμάσαι, και το είχε δηλώσει δημόσια. Έχασε από άγχος τα δύο μπροστινά της δόντια. Κάποιοι μάλιστα τρίζουν τα δόντια τους στον ύπνο – πάλι από στρες – με αποτέλεσμα να τα φθείρουν ή και να τα σπάνε. Μια καλή λύση θα ήταν να μετατοπίσεις το άγχος σου στο… χαρτί. Βρες λίγο χρόνο κάθε μέρα και γράψε τα προβλήματά σου αναλυτικά – μαζί και τις πιθανές λύσεις. Αυτό και ένα ημερολόγιο ευγνωμοσύνης θα σε βοηθήσουν.

Ναυτία

Έχεις ποτέ ανησυχήσει για ένα θέμα υγείας, το γκούγκλαρες, διάβασες τα απίστευτα φοβιστικά και αισθάνθηκες ξαφνική… ναυτία; Το στρες ανακατώνει το στομάχι και μπορεί να προκαλέσει και ιλίγγους. Αν το στρες σού προκαλεί ναυτία άφησε τη βρύση να τρέξει νερό πάνω στα ακροδάκτυλά σου. Δημιουργεί ανακούφιση.

Διάβασε επίσης: 7 βουδιστικές συνήθειες που θα βελτιώσουν την ψυχολογία σου

Υπνηλία

Νιώθεις συχνά μια περίεργη υπνηλία; Σαν έλλειψη ενέργειας και ζωτικότητας; Αν δεν σου λείπει κάποια βιταμίνη ή δεν έχει πέσει η πίεσή σου (ή δεν σε αφήνουν τα παιδιά να κοιμηθείς) είναι πιθανό να έχεις στρεσαριστεί. Λόγω στρες μπορεί να μην κοιμάσαι και καλά. Που σημαίνει ότι στην καθημερινότητά σου θα έχεις συχνές στιγμές έντονης υπνηλίας. Διάβασε τρόπους να κοιμάσαι καλύτερα.

Ξεχνάς

Παραπονιέσαι ότι συνέχεια ξεχνάς και καμιά φορά ανησυχείς μήπως έχεις και κάτι πιο… σοβαρό! Το χρόνιο στρες σύμφωνα με τις έρευνες μπορεί κυριολεκτικά να μειώσει το μέγεθος του ιππόκαμπου, του σημείου του εγκεφάλου που συνδέεται με τη δυνατότητα να συγκρατείς νέες πληροφορίες. Δεν είναι κάτι μόνιμο, αλλά για να λειτουργεί ο εγκέφαλος ιδανικά πρέπει να έχει θετικά ερεθίσματα. Πήγαινε μια βόλτα, χρησιμοποίησε τις σκάλες, πήγαινε με την κολλητή σου στο γυμναστήριο, κάνε ένα μασάζ και άφησε τις σκέψεις άγχους να προσπεράσουν.

Σύγχυση

Δεν μπορείς να αποφασίσεις τι θα βάλεις, από πού να στρίψεις ενώ οδηγείς και ποια δουλειά να κάνεις πρώτα στο γραφείο. Το στρες σε έχει αποπροσανατολίσει. Οι ορμόνες του στρες επηρεάζουν τον εγκέφαλο. Κάνε ένα διάλειμμα και περπάτησε στον ήλιο. Γύμνασε τα πόδια σου και πάρε ξανά τον έλεγχο. Το φως του ήλιου κάνει στο σώμα να απελευθερώσει σεροτονίνη και μαζί με τη βιταμίνη D ενισχύει το ανοσοποιητικό.