Αναζήτηση στο Goddess.gr

Διαλογισμός για αρχάριους – 10 πρακτικές συμβουλές για να ξεκινήσεις σήμερα

  • 6
  •  
  •  
  •  
    6
    Shares

Τελευταία, ακούς και διαβάζεις παντού για τον διαλογισμό και έχεις αρχίσει να πιστεύεις ότι πρέπει το δοκιμάσεις κι εσύ. Ο διαλογισμός είναι μία μορφή πνευματικής συγκέντρωσης, που βοηθάει στην ψυχική χαλάρωση και την ευεξία σου. Με απλά λόγια, είναι ένα μέσο για να γίνεις πιο συνειδητοποιημένη και να αποκτήσεις μια θετική συναισθηματική στάση στα πράγματα. Είναι η τέχνη τού να έρθεις σε επαφή με τον εαυτό σου. Το goddess.gr σε ενθαρρύνει να ξεκινήσεις διαλογισμό, δίνοντάς σου 10 πρακτικές συμβουλές για τις πρώτες φορές. Και θυμήσου! Όλοι μπορούν να το κάνουν…

Διάβασε επίσης: Τι συμβαίνει στο σώμα σου όταν κάνεις διαλογισμό; Τα οφέλη του στην υγεία

1) Η στάση του σώματος

Ξεκίνησε με το να είσαι καθισμένη στην κλασική στάση διαλογισμού, αλλά σκυμμένη λίγο προς τα εμπρός (ίσως σε βοηθήσει και ένα μαξιλάρι). Το να κρατάς τη μέση σου σαν να έχεις καταπιεί μπαστούνι μπορεί να είναι άνετο για λίγα λεπτά, αλλά μετά θα χρειαστεί να καταβάλλεις δύναμη για να στηρίξεις τη στάση σου. Κάθισε ίσια, αλλά άφησε τον σκελετό σου να στηρίξει το βάρος σου με φυσικότητα.

☯️

A post shared by Spiritual Men&Women (@spiritual.sense) on

2) Ξεκίνα για λίγα λεπτά τη μέρα

Ξεκίνα με μερικά λεπτά τη φορά – καλύτερα το πρωί. Σου λέμε να το ξεκινήσεις χαλαρά και για να μην κουραστείς σωματικά και γιατί ως αρχάρια κινδυνεύεις να αποθαρρυνθείς.

3) Η αναπνοή είναι το κέντρο

Ξεκινάς και καταλήγεις στην αναπνοή. Θυμήσου ότι η αναπνοή σε συνδέει με τη στιγμή, με το «τώρα», και κρατάει το μυαλό σου συγκεντρωμένο. Δεν χρειάζεται βέβαια συνέχεια να σκέφτεσαι… την ανάσα σου – είναι απλά μια άγκυρα στο τώρα. Νιώσε τον αέρα να μπαίνει στα ρουθούνια σου να γεμίζει σαν φωτεινή ενέργεια το σώμα και μετά να φεύγει και να διώχνει τις τοξίνες με την εκπνοή.

4) Αν δυσκολεύεσαι, μέτρα

Αν δυσκολεύεσαι πάρα πολύ να διατηρήσεις την επίγνωση της αναπνοής σου μέτρα τις ανάσες σου. Εισπνοή, εκπνοή μέχρι το 10 και πάλι από την αρχή.

5) Αναγνώρισε τις σκέψεις σου

Σκέψεις σίγουρα θα υπάρχουν, γιατί δεν έχεις μάθει να κατεβάζεις τον… διακόπτη. Όλες οι σκέψεις πρέπει να αντιμετωπίζονται ως ίδιες. Σαν πουλιά που περνούν και φεύγουν. Άφησέ τις να προσπεράσουν και επέστρεψε στην αναπνοή σου. Μπορεί να σε ενοχλούν κάποιοι απλοί θόρυβοι του περιβάλλοντος. Απλά συγκεντρώσου στην αναπνοή και σιγά σιγά θα ξεθωριάσουν.

Διάβασε επίσης: Zήσε με θάρρος: Η Κυρία Τάο, η 99χρονη γκουρού της γιόγκα μας εμπνέει

6) Κάνε υπομονή

Νόμιζες ότι θα είναι πολύ εύκολο να συγκεντρωθείς για μερικά λεπτά, αλλά εκεί μέσα στο κεφάλι σου γίνεται … πόλεμος. Σιγά σιγά το … τοπίο θα ξεκαθαρίζει. Κάνε υπομονή και μην τα παρατάς με τις πρώτες φορές. Μην κρίνεις τον εαυτό σου και μην απογοητεύεσαι.

7) Χρησιμοποίησε timer

Για τις πρώτες φορές μπορείς να χρονομετράς τον εαυτό σου, και να αυξάνεις 5 λεπτά κάθε εβδομάδα. Με αυτό τον τρόπο δεν θα σε απασχολεί πόσος χρόνος έχει περάσει.

8) Καλύτερα να ξεκινήσεις με ειδικό

Δεν χρειάζεται να πας σε κάποιο βουδιστικό μοναστήρι ή να ζωγραφίσεις μια κόκκινη βούλα στο μέτωπο. Καλό είναι όμως να ξεκινήσεις με καθοδηγούμενο διαλογισμό, με κάποιον ειδικό, που ξέρει τι κάνει. Κάνε και ένα ψαξιματάκι στο You Tube.

Διάβασε επίσης: 7 βουδιστικές συνήθειες που θα βελτιώσουν την ψυχολογία σου

9) Τεντώσου πριν ξεκινήσεις

Η στάση που διαλογίζεσαι πρέπει να είναι άνετη, αλλά και το σώμα σου να είναι προετοιμασμένο να αντέξει. Κάνε μερικές ασκήσεις να τεντωθείς, πριν πάρεις τη στάση του διαλογισμού. Κάποιοι ξεκινούν καθισμένοι σε καρέκλα.

10) Πού θα βάλεις τα χέρια σου

Μπορείς να τα τοποθετήσεις απαλά πάνω στα πόδια σου. Αν τα αφήσεις να κρέμονται στο πλάι, σε λίγη ώρα θα νιώθεις άβολα από τους ώμους σου. Για αρχή, δεν χρειάζεται να ασχοληθείς με το πώς θα τοποθετήσεις τα δάκτυλά σου.