Αναζήτηση στο Goddess.gr

Θα νηστέψεις τη Μεγάλη Εβδομάδα: Τι να φας & από τι κινδυνεύεις

  • 26
  •  
  •  
  •  
    26
    Shares

Την ίδια στιγμή που εμείς εφαρμόζουμε τη νηστεία για θρησκευτικούς λόγους, π.χ. κατά την περίοδο της Σαρακοστής, στο εξωτερικό είναι ένα από τα πιο hot trends της βιομηχανίας του fitness. Υπάρχουν πολλά είδη νηστείας, εμείς θα σου μιλήσουμε για εκείνη που αφορά στην αποχή από το κρέας, τα αυγά και τα γαλακτοκομικά τρόφιμα (κάποιοι κόβουν και το ψάρι!). Θα νηστέψεις τη Μεγάλη Εβδομάδα; Διάβασε τι να φας και από ποια έλλειψη μπορεί να κινδυνεύσεις;

Φυσικά, το ότι δεν θα τρως κρέας δεν σημαίνει ότι θα πεθάνεις από… την πείνα. Σκέψου ότι αντ’ αυτού θα πρέπει να τρως ισορροπημένες ποσότητες λαχανικών και ζυμαρικών, ρύζι, πατάτες, όσπρια, ξηρούς καρπούς, φρούτα και θαλασσινά. Αν πίνεις πιο πολύ νερό και τρως συχνά γεύματα δεν θα σου λείψει η κατανάλωση κρέατος και θα βοηθήσεις τον οργανισμό σου να αποβάλλει πολλές τοξίνες.

Διάβασε ακόμα: 5 ιδέες για να δώσεις γεύση κι άρωμα στα νηστίσιμα πιάτα

Τα θετικά της νηστείας της Σαρακοστής

Χάνεις βάρος

Η νηστεία είναι ένας καλός τρόπος να παίρνεις λιγότερες θερμίδες και ως εκ τούτου να χάσεις βάρος. Καταναλώνοντας περισσότερες φυτικές ίνες, με λαχανικά, όσπρια και ξηρούς καρπούς, βοηθάς και το εντερικό σου σύστημα να λειτουργήσει καλύτερα. Πίνε πολύ νερό και φυσικά μην το παρακάνεις με φαγητά όπως το ψωμί και τα ζυμαρικά, που έχουν υδατάνθρακες και ενδέχεται να ανεβάσουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Φαντάσου ότι πολλοί αθλητές κάνουν νηστεία για να μειώσουν το σωματικό λίπος πριν κατέβουν σε αγώνες.

https://www.instagram.com/p/Bg4Lpz5BjCG/?hl=en&tagged=vegan

Ενισχύεις τον οργανισμό σου κατά του στρες

Το χρόνιο στρες συνδέεται με καρδιακές παθήσεις, πρόωρη γήρανση, δερματικές παθήσεις και ό,τι άλλο μπορείς να φανταστείς! Η αποχή από το κρέας, τα γαλακτοκομικά και τα αυγά, βοηθά το σώμα να καταπολεμήσει το στρες και τις ελεύθερες ρίζες. Για παράδειγμα αν στη νηστεία τρως πολλά μπρόκολα, σπανάκι, πατάτες και μπανάνες θα έχεις υψηλή πρόσληψη σε κάλιο, που ρυθμίζει την αρτηριακή πίεση και προστατεύει από τα εγκεφαλικά επεισόδια.

Βελτιώνεις τη λειτουργία του εγκεφάλου

Τα νεύρα και οι συνάψεις στον εγκέφαλό μας είναι ένας πολύπλοκος μηχανισμός. Η νηστεία φαίνεται να βοηθάει στην παραγωγή πρωτεϊνών του εγκεφάλου, χρήσιμων για την καλή του λειτουργία. Μάλιστα σύγχρονες έρευνες έχουν συνδέσει τη νηστεία με την πρόληψη του Ατσχάιμερ και του Πάρκινσον.

Τονώνεις το ανοσοποιητικό σύστημα

Όταν κατά τη διάρκεια της νηστείας της Σαρακοστής τρως καλής ποιότητας ελαιόλαδο, φρούτα και αρκετά λαχανικά, δυναμώνεις την αντιοξειδωτική ασπίδα του οργανισμού και το ανοσοποιητικό σύστημα. Που σημαίνει ότι δεν αρρωσταίνεις τόσο εύκολα ή αναρρώνεις πιο γρήγορα. Αν μάλιστα κατά τη διάρκεια της νηστείας πάρεις και ένα συμπλήρωμα διατροφής π.χ. μία βιταμίνη C ή μια πολυβιταμίνη, σίγουρα θα τονώσεις ακόμη πιο πολύ το ανοσοποιητικό σου.

Ζεις πιο πολλά χρόνια

Όσο λιγότερο τρώμε τόσο περισσότερο θα ζήσουμε; Είναι μια άποψη. Έρευνες έχουν δείξει ότι συγκεκριμένοι πληθυσμοί ζουν περισσότερα χρόνια λόγω της απλής διατροφής τους. Μια από τις βασικές αιτίες της γήρανσης είναι η επιβράδυνση του μεταβολισμού, ο οποίος επιβαρύνεται και με τις σύνθετες λιπαρές τροφές. Επιπλέον, η νηστεία ρίχνει την «κακή» χοληστερόλη, συμβάλλει στην καλύτερη λειτουργία της καρδιάς, ενώ ρυθμίζονται καλύτερα τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα – αφού αποφεύγουμε τα κορεσμένα λίπη!

Αποκτάς φωτεινό δέρμα

Η νηστεία βοηθά τον οργανισμό να αποβάλλει τις τοξίνες και ως εκ τούτου τα κατεστραμμένα και προβληματικά κύτταρα. Γεγονός που φαίνεται στο δέρμα μας, το οποίο δείχνει πιο ενυδατωμένο, καθαρό και πιο υγιές. Ο οργανισμός χαλαρώνει από την πέψη σύνθετων τροφών και επικεντρώνει στην αναγέννηση άλλων συστημάτων.

https://www.instagram.com/p/Bg4gsEWF20m/?hl=en&tagged=vegan

Νηστεία και παρενέργειες – Τι να φας για να «αντέξεις»

Η νηστεία πολλών ημερών οπωσδήποτε στερεί από τον οργανισμό ορισμένα θρεπτικά στοιχεία, ειδικά μάλιστα όταν το ίδιο διάστημα κάνουμε και εντατική άσκηση. Το να απέχεις από το κρέας δημιουργεί έλλειψη πρωτεΐνης, κάτι που θα σε κάνει να έχεις αίσθημα κόπωσης και εξάντλησης. Επίσης, μπορεί να τρως πολλές φακές, αλλά αυτό δεν μας λέει ότι θα απορροφήσει ο οργανισμός σου επαρκή ποσότητα σιδήρου. Οπότε πάλι μπορεί να νιώσεις αδυναμία. Χωρίς γαλακτοκομικά ίσως παρατηρηθεί έλλειψη ασβεστίου ή και έλλειψη βιταμίνης Β12.

Για να αντικαταστήσεις την πρωτεΐνη που σου λείπει μπορείς να φας ρύζι με όσπρια (πχ φακόρυζο) ή σόγια ή θαλασσινά.  Ασβέστιο έχει το σπανάκι, τα φασόλια, τα αμύγδαλα και φρόντισε για την απορρόφησή του να παίρνεις μαζί και βιταμίνη C (εσπεριδοειδή, φράουλες, ακτινίδια, μπρόκολα) και βιταμίνη D (ήλιος, πορτοκάλι, μανιτάρια). Και για την απορρόφηση του σιδήρου πάλι να έχεις στο μυαλό σου τη βιταμίνη C. Το ταχίνι είναι μια τροφή που μπορεί να σου δώσει σίδηρο και ασβέστιο.

Βιταμίνη Β12 θα πάρεις από τη σόγια, τα δημητριακά, τα οστρακοειδή και αν δεν είναι αρκετή, μπορείς να πάρεις και ένα συμπλήρωμα από το φαρμακείο, όσο καιρό κάνεις τη νηστεία σου.

Μήπως δεν κάνει να νηστέψεις;

Τα παιδιά που βρίσκονται πάνω στην ανάπτυξη δεν υπάρχει λόγος να νηστέψουν, όπως επίσης οι εγκυμονούσες, οι ηλικιωμένοι και οι όσοι αντιμετωπίζουν σοβαρά θέματα υγείας, όπως: διαβήτης, ηπατική ανεπάρκεια, προβλήματα με τα νεφρά, κλπ. Κάθε άνθρωπος με ένα θέμα υγείας φυσικά παίρνει τη γνώμη του γιατρού του, πριν ακολουθήσει οποιοδήποτε πρόγραμμα διατροφής ή δίαιτας ή νηστείας!